Een van de eerste adviezen die ik een nieuwe klant meestal geef, is het verzamelen van positieve Google reviews voor zijn of haar Google My Business pagina. Hiermee val je niet alleen op in de Google zoekresultaten, maar je potentiële klanten lezen deze ook echt en met positieve reviews kun je je potentiële klanten overtuigen. Over het belang van Google reviews heb ik daarom ook al eerder geschreven.
Tot voor kort moest je minimaal 5 reviews verzamelen, voordat Google deze toonde bij de Google zoekresultaten en in Google Maps. Maar toen ik vandaag Googelde op ‘online marketing Heeze’ zag ik de volgende local snack pack:
Bij mijn concullega worden dus ook sterretjes getoond, ook al heeft dit bedrijf slechts twee reviews verzameld. Toen ben ik verder gaan zoeken en ik zag zelfs dat 1 review nu al genoeg is voor Google om de begeerde sterretjes te tonen.
Voor bedrijven en ondernemers die nog geen Google reviews hebben, loont het nu dus nog sneller om deze te verzamelen, want Google toont de gemiddelde waardering (lees sterretjes) al na 1 review.
Zelf vind ik dit wel een vreemde stap, omdat 1 review bepaald niet representatief hoeft te zijn voor je bedrijf, maar Google heeft er vast zijn redenen voor.