Van den Bogaart Kunstgras Heeze

Van den Bogaart Kunstgras is een kunstgrasspecialist en dealer in Heeze. Vanuit Heeze levert en legt dit bedrijf kunstgras in de wijde omgeving. Van den Bogaart richt zich voornamelijk op particuliere klanten en de meeste van zijn klanten komen uit Noord-Brabant, Limburg of Vlaanderen. Henk van den Bogaart, de eigenaar, adverteert reeds via Google AdWords en hiermee trekt hij veel potentiële leads aan. Henk wil echter ook meer leads genereren via organisch zoekverkeer (lees Google) en hiermee help ik Henk sinds eind 2015.

Edon is zorgvuldig, accuraat en klantvriendelijk, hij houdt je goed op de hoogte betreffende de gedane werkzaamheden, is rustig en doet geen loze beloftes. Kortom ik ben erg tevreden over onze samenwerking.
Henk van den Bogaart

Eigenaar, Van den Bogaart Kunstgras

SEO-check

Zoals ik voor al mijn klanten doe, heb ik eerst een SEO-Scan gemaakt om de stand van zaken en verbeterpunten op SEO-gebied in kaart te brengen. Uit deze scan kwamen enkele belangrijke verbeterpunten naar voren en hier zijn we mee aan de slag gegaan.

Henk heeft een campagne opgezet om Google recensies te stimuleren en hierdoor heeft hij in korte tijd vijf sterren bij zijn Google My Business pagina verdiend. De webmaster van de website heeft een mobielvriendelijke responsive website ontworpen, waarbij ik tijdens en na de migratie vanuit SEO-oogpunt heb meegekeken en advies gegeven. Hierdoor is de website nu zichtbaarder in de zoekresultaten op mobiele apparaten. Na de lancering van de repsonsive website is het aandeel bezoekers op mobiele apparaten (bijvoorbeeld smartphones) in korte tijd meer dan 15% gestegen.

Aandeel bezoekers op mobiele apparaten voor migratie.
Aandeel bezoekers mobiele bezoekers voor migratie
Aandeel bezoekers op mobiele apparaten na migratie.
Aandeel bezoekers op mobiele apparaten na migratie

On page optimalisatie, linkbuilding en content creatie

Zelf heb ik paginatitels herschreven zodat deze beschrijvender en beter aansluiten bij zowel het onderwerp van de pagina als zoektermen van beoogde bezoekers. Ook heb ik metabeschrijvingen toegevoegd om de kans groter te maken dat Google gebruikers kiezen voor de website van Van den Bogaart Kunstgras. Daarnaast heb ik links aangevraagd (linkbuilding) bij relevante websites. Verder ben ik begonnen met het creëren van content met als doel zichtbaarder te worden in lokale zoekresultaten. Deze pagina’s dienen eveneens om bezoekers te overtuigen om voor Van den Bogaart Kunstgras te kiezen en selling points zijn daarom in deze teksten verwerkt. Een voorbeeld van een webpagina die ik geschreven heb, is dit kunstgrasproject in Helmond [link]. Het creëren van content is een work in progress, maar Van den Bogaart Kunstgras is inmiddels zichtbaarder voor verscheidene plaatsen in de zoekresultaten (bijvoorbeeld Helmond, Weert, Geldrop en Susteren). Mijn doel de komende maanden is om Van den Bogaart Kunstgras nog zichtbaarder te maken voor lokale zoekresultaten en ook voor algemene termen hoger in de zoekresultaten te laten verschijnen.

Maandelijks Online Marketing rapport

Om het succes en rendement van mijn SEO-activiteiten te meten, heb ik een Google Analytics rapport gemaakt, dat Van den Bogaart Kunstgras elke maand ontvangt. Als belangrijkste KPI hebben we ingevulde contactformulieren genomen, aangezien deze leads opleveren voor Van den Bogaart Kunstgras. We hebben tevens de waarde van een lead berekend, en in het rapport wordt getoond via welke kanalen deze leads de website bereiken (organisch, Google AdWords etc.). Hierdoor krijgt deze klant inzicht in de herkomst van leads en in zijn investering in zowel SEO als SEA. Omdat Google Analytics voor de start van dit project nog niet geïmplementeerd was op de website, heb ik helaas geen nulmeting kunnen doen.

Dit online marketing project in Heeze is bijzonder leuk voor me. Ten eerste is Henk een goede en betrouwbare ondernemer die kwaliteit levert (zoals de vele positieve Google reviews tonen). Daarnaast is Henk een dorpsgenoot, aangezien mijn online marketing bureau ook in Heeze gevestigd is, en kwam ik al regelmatig langs zijn bedrijf gefietst. Ook worden de eerste resultaten van ons werk nu zichtbaar (ook letterlijk in Google), waardoor Henk nu meer leads via het contactformulier aantrekt.